Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAmmert, Niklas; Gustafsson, Birgitta E.
TitelHistory as knowledge.
Ethical values and meaning in encounters with history.
QuelleFrankfurt am Main; Bern; Wien [u.a.]: Lang (2015), 154 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN3-631-66121-5; 978-3-631-66121-5; 978-3-653-05614-3
DOI10.3726/978-3-653-05614-3
SchlagwörterJugend; Lehrer; Schüler; Lehrplan; Schulbuch; Geschichtsbewusstsein; Geschichtsunterricht; Schweden
AbstractWhat do you know when you know something about history? What is important to know and how do you learn? Adolescents encounter history everywhere: at school, in the family, in media and society. But how do adolescents perceive history and in what ways do aspects of meaning and ethical values affect the encounters with history? This study discusses how Swedish adolescents and teachers encounter, communicate and define knowledge about history, analysing the process from curricula and history textbooks to the world of the pupils. Contents: Introduction -- Hundred years of knowledge about history -- Pupils encounter history -- Pupils and knowledge about history -- Pupils' meaning-making in encountering history -- Teachers' views of knowledge about history -- The subject of history and its relation to pupils 1905-2005 -- Ethical values bridging knowledge about history -- To learn and to know history.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: